Om 5-Kløverskolerne

5-Kløverskolerne er en folkeskole i Faxe Kommune. 5-Kløverskolerne blev grundlagt 1. august 2024 som en fusion af fem tidligere folkeskoler.

5-Kløverskolerne består af fem skoler og fem SFO'er

• Bavneskolen og SFOdin i Dalby
  • Hylleholt Skole og SFO Hyllen i Faxe Ladeplads
  • Karise Skoles og SFO Tandhjulet i Karise
  • Møllevangsskolen og SFO Hvepsereden i Rønnede
  • Rolloskolen og SFO Solhøjen i Faxe

På 5-Kløverskolerne findes der et undervisningstilbud som kaldes mellemform, hvortil eleverne kan visiteres af skolens ledelse.
Rolloskolen har tilbuddene 'MiniPlus' som er for indskolingselever, 'M-klassen' som er for mellemtrinselever samt 'RolloPlus' som er for udskolingselever.
Karise Skole har et tilbud for mellemtrinselever.

5-Kløverskolerne er et aktivt læringsfællesskab, hvor elever, lærere, pædagoger og forældre bringer viden, kompetencer og relationer i spil i et inkluderende læringsmiljø. Alle understøtter hinanden i at udfolde sig, øve sig og udvikle sig i et innovativt læringsrum. Vi lægger vægt på faglighed, fællesskab og ordentlighed.

Rammesætning af mission og værdigrundlag

5-Kløverskolerne's skolebestyrelse beslutter mission og værdigrundlag, når den nye skole er opstartet.